För några veckor sedan blev jag klar med raggsockar till min sambo.  Det var i grevens tid eftersom han stal mina när hans gamla totalhavererade. Nu är ordningen återställd och vi är båda varma om fötterna. 

Mönstret är baserat på drops wollies nr 135-10. Men jag har ändrat och i stället gjort kablar på skaftet och ett flätmönster uppe på foten. 

Garnet är från adlibris och heter socki. Jag har använt strumpstickor nr 4. 

Det är roligt att använda melerade garn och att göra flätor. Men kanske hade flätorna blivit ännu tydligare i ett enfärgat garn. 
Det viktigaste jag lärde mig var att jag bör lägga till några extra maskor när jag gör flätor så blir inte resultatet så himla smalt.

Allt som allt är jag nöjd med sockarna och det är min sambo också, vilket ju är det viktigaste. 

